Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Milorad Dodik: U Ustavu BiH treba da bude ugrađen mehanizam za mirno razdruživanje

Komentari (28) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 28 novembar 2011 23:26
Milutin
NIPOŠTO ne treba menjati Dejtonski Ustav BiH , koji garantuje Republiku Srpsku , i garantuje podeljenost BIH na dva dela; Republiku Srpsku i Federaciju BH.

Hrvati neka trže svoj entitet u okviru Federacije BH, sada imaju nekoliko Kantona neka ih reformom pretvore u dva-tri i tačka.

Menjanje Dejtonskog Ustava i navodno usaglašvanje je moguća zamka, dovoljno je da ubace jedan član, naizgled nevažan, pa da promene celu suštinu, pa posle da zapadnjaci navodno arvitriraju, većaju , muvaku, sve na našu tetu!

Eto njima Federacije pa neka je u Okviru Dejtona, preuređuju.

Dejton kaže da se BiH sastoji iz Republike Srpske i federacije BH.

Federacija neka smanjuje Kantone , koji imaju svoje vlade, neka stvore dva kantona, muslimanski i hrvatski, to se nas ne tiče!!!
Preporuke:
56
1
2 ponedeljak, 28 novembar 2011 23:54
Milutin
Jačati Republiku Srpsku u svim vidovima, tesno sarađivati i raditi zajedničke poslove sa Srbijom, a na finjaka labaviti odnose prema centrali i federaciji!


Kroz par godina sama će se BiH raspasti, zavadiće se kroati i mujovci, mi moramo malo da sačekao i lagano da se ujedinimo.
To kažem da nebi nas optužili za kršenje Ustava BiH, pa da Jevropa kritikuje Srpsku, ionako su dosadili do sada!

Vremena se menjaju, strpljenje je majka mudrosti!
Preporuke:
46
2
3 utorak, 29 novembar 2011 00:49
Nostradamus
Bravo Predsednice. Tako se brani djedovina. Na zalost Ti si jedina svetla Srbska tacka na Balkanu.
Preporuke:
42
3
4 utorak, 29 novembar 2011 00:53
Shooter_64
Dodik opet prodaje maglu.
Pri tome, naravno, ponovo ugrožava interese Srpske.

Sada, kada ni zapadni sponzori više ne mogu da prikriju problem među federalnim partnerima, dosjetio se naš predsednik kako da ih "abolira" i ponovo na Srpsku navuče "medijsku galamu" sa zapada.

Umjesto da brani izvorni Dejtonski sporazum, on izmišlja izmjene ustava BiH koje će se dopasti samo njegovim biračima, a stvoriti velike probleme Republici Srpskoj.

Al' šta drugo i očekivati od čovjeka koji na YouTube-u uživa jednaku vrstu popularnosti kao i "zmaj iz Šipova".
Preporuke:
12
38
5 utorak, 29 novembar 2011 03:26
anonimni
Ja mislim da bi samo trebalo u ustavu BIH da se unese onaj famozni amandman iz SFRJ , po kom narodi imaju pravo na samoopredelenje , pa neka Srbi u bosni i hercegovini pa receptu bosne i hercegovine isto tako izadju iz bosne i hercegovine .
Preporuke:
14
0
6 utorak, 29 novembar 2011 10:24
Dodik je političar od integriteta i respekta
Dodik je stasao u zrelog političara, čak sa nekim atributima držanika, što nipošto nije malo kada se uzmu u obzir sve okolnosti. On vešto pliva u složenim okolostima, fleksibilan je ali pri tome ne popušta oko vitalnih interesa Republike, a na zahteve i pritiske za ukidanjem elemenata državnosti odgovara upornim kontrazahtevima za njihovo povećanje, što je efikasan metod odbrane ('napad je najbolja odbrana'). Šteta je što nema više ovakvih srpskih političara, ali svejedno, on pokazuje koliko se može postići političkom borbom, postavio je uzor i normu za druge. Kada prođe vreme, istorija će jednim očima gledati Dodika a sasvim drugim njegovog bledog beogradskog parnjaka.
Preporuke:
20
2
7 utorak, 29 novembar 2011 10:27
b.s.
Zaboravili ste Aneksiju iz 1908.? Mislite da će Nemci bez bitke dozvoliti išta srpsko na Balkanu?Ja volim Republiku Srpsku, volim čestiti narod koji tamo živi, ali Nemci neće imati milosti! Pogledajte šta rade na Jarinju i Brnjaku, to je samo početak. Tako će i u Republici Srpskoj gledati da smućuju i prave haos da bi došlo do oružanog otpora pa da raspale po državnosti ovog entiteta. Samo molitva je potrebna. Šta je ljudima nemoguće, Bogu je moguće.
Preporuke:
8
4
8 utorak, 29 novembar 2011 10:34
skrećem pažnju
Naravno da je u pravni sistem potrebno ugraditi mehanizme razdruživanja, da bi se sprečio rat prilikom eventualnog razdruživanja, kao i u porodičnom pravu, npr. Ali pri time treba imati na umu to da ti mehanizmi ne smeju biti kontradiktorni kao u slučaju SFRJ, gde je bila kontradiktorna sintagma 'narodi i njihove republike' (trebalo je da piše ili 'konstitutivni narodi', ili 'republike'), a takođe bilo je nejasno i pitanje da li su ujedinjenjem u SFRJ narodi već iskoristili i time potrošili pravo na samoopredeljenje ili je to trajno, nepotrošivo pravo. Podsećam da je upravo ove dvosmislenosti iskoristila zloglasna Badinterova komisija, što je direktno izazvalo ratove u bivšim republikama SR Hrvatskoj i SR BiH. Ove, i slične nejasnoće, treba svakako izbeći. A bojim se da Dodikova sintagma 'konstitutivan narod, odnosno entitet' već u samoj sintagmi sadrži rečenu protivrečnost.
Preporuke:
6
0
9 utorak, 29 novembar 2011 10:58
Zapad u BiH vodi antipolitiku
Činjenica je da dejtonska BiH od samog svog osnivanja ne može da se konstituiše i funkcioniše kao normalna država. Ali razlog nije taj koji namerno krivo predstavljaju zapadnjaci (da su konfederalni elementi krivi), već upravo obrnut, a to je da oni pokušavaju da nametnu takav model države koji ne prihvata više od polovine građana (Srbi i Hrvati). Država je, naime, stvar političke volje naroda, a ona za takav projekt ne postoji. Odatle i kriza, i to je razlog zašto je insistiranje Zapada na unitarizmu istovremeno i jalovo i nedemokratsko. Zapad, naravno, sve to dobro razume, ali uporno vodi takvu antipolitiku jer je rukovođen jednom imperijalnom kalkulacijom, a ne političkim i demokratskim kriterijumima (mada se u njih kune). Stvar sa BiH je u osnovi jednostavna: nema BiH bez Jugoslavije. To je suština zbog koje je izbio rat, i to je suština zbog koje ni dejtonska BiH ne može da funkcioniše.
Preporuke:
9
1
10 utorak, 29 novembar 2011 11:03
@b.s.
Gospođo, slažem se sa vašom ocenom nemačkih namera, ali mislim da nema mesta za toliki pesimizam, jer upravo Dodik svojom borbom, i anonimni srpski narod na barikadama svojom borbom, pokazuju da je buđenje volje naroda u toku, i da ta borba može da postigne uspeh. Dodika treba ohrabriti, i sve patriote i poštene ljude treba ohrabriti, a ne obeshrabrivati. Molitva je lepa stvar, ali isto tako se kaže: 'pomozi si i Bog će ti pomoći'. Samo molitva nije dovoljna.
Preporuke:
14
0
11 utorak, 29 novembar 2011 11:30
Laki
Pa ne moze se razduziti tako i ponijeti sa sobom sto je na silu oteto i ocisceno od nesrpskog naroda (Hrvatska Posavina,Podrinje) gradovi i podrucja sa Bosnjackom i Hrvatskom vecinom u 1992,a i vecina Republika Srpske,znaci opet rat,zar nije dosta .
Preporuke:
1
17
12 utorak, 29 novembar 2011 11:33
Vuk
nastavak
Zbog toga smatram da bi za Srbe bila najbolja moguca vlast Mile Predsednik Vlade UJEDINJENOG SRPSKOG KRALJEVSTVA sa srpskim kraljem (niposto britanskim oficircicem).
Po onome sto sam mogao zakljuciti po postupanju i govoru u porodici Karadjordjevic linija kneza Pavla je jos ocuvala zdrav i posten odnos prema svom narodu pa bi se tu mogao naci neko ko ce ujediniti i voditi srpski narod.
Preporuke:
7
3
13 utorak, 29 novembar 2011 12:05
@Laki
Lako ste zaboravili da je Hrvatska mogla da odnese celokupu teritoriju RSK, i da pri tome oduva njene građane u Oluji.
Preporuke:
8
1
14 utorak, 29 novembar 2011 12:15
xzy
Kada Srbija ugradi u svom ustavu mehanizam za mirno razdruživanje Vojvodine i Sandžaka tek tada se BiH treba isti taj mehanizam da ugradi u svom ustavu.
Preporuke:
3
13
15 utorak, 29 novembar 2011 12:46
alkar
definitivno srljate u političku propast.kad vam triba dajton onda se kunete u njega a sada bi u ustav ugrađivali mirno razdruzivanje.niste mogli ratom i krvlju pa bi sad mirno-jeste li mogli mirno i 92.?jeste ali vam se bosna i pola hrvatskle činilo malo a vi do zuba naoruzani i motivirani za veliku srbiju.sad bi mirno.sad neće nato mirno-čačkate mečku.dobili ste srpsku van svake logike i na tuđoj i svojoj krvi pa bi sad malo i preko drine i to ujedinjeni u srpsko kraljevstvo.mislite da će vas nato,eu,hrvati i bosnjaci pustiti-ne.jednom ste imali sriće i stali smo na ulazu u banjaluku,da je naredba bila da uđemo ,a mogli smo vi ste već bili priko drine u beganju,nebi danas bilo srpske i problema sa vama oko svakog pitanja u bosni.nikad se vi nećete opametit.kad tad će vas nato razvalit pa će van se onda rep srpska činit nedostitznim snom kao i z4 za krajiske srbe.a odbise ga nadmeno i cinično.sta bi danas dali za z4?vise neg bi tili ili zelili priznat.ali nema,nestalo.
Preporuke:
1
15
16 utorak, 29 novembar 2011 14:22
@xyz
To nipošto nije isto. Zašto? Zato što se u slučaju Vojvodine radi o zemlji srpskog anaroda (Srpska Vojvodina još od 1848), a u slučaju BiH radi se o dva različita naroda, pri čemu jedan (Muslimani) želi da majorizira i odnarodi drugi narod (Srbe). U slučaju Vojvodine svega tomga nema, nego su u pitanju bolesni apatiti pojedinih političara i zapadni interesi. zato nije isto.
Preporuke:
7
1
17 utorak, 29 novembar 2011 14:47
b.s.@alkar
Opet te svrbe srpski geni? Idi malo vežbaj na šiptarima.
Preporuke:
4
2
18 utorak, 29 novembar 2011 15:09
psycho
alkar@Vi ste mozda bili blizu B.Luke, ali niste sigurno sami dosli tamo, svakako da ste imali pomoc NATO-a, koji je jel te mnogo jaci bio od JNA, za koju stalno govorite da je bila uz Srbe. Po vasoj logici, a ocigledno ste u ratu sa njom, evo vam jednog pitanja. Ako ste uz njihovu pomoc "dobili" R.Srpsku, za koju tvrdeie da je rodjena na zlocinu, kako ce te da sprecite odvajanje iste, ako se kojim slucajem NATO ne stavi na vasu stranu. To je pitanje o kome trebate da razmisljate
Preporuke:
5
0
19 utorak, 29 novembar 2011 15:17
Averoes
Vi ste nemoguci... Isti oni ljudi koji kukaju na Albance na Kosovu, Presevskoj dolini, koji kukaju na Bosnjake u Sandzaku, na Vojvodjane da razgradjuju Srbiju podrzavaju razgradjivanje BIH? Te ideje o etnickim granicama u slozenim Balkanskim prilikama mogu sve nas kostati mnogo. Znamo za prethodni pokusaj da se stvori Velika Srbija. Dejton je potpisan da bi se zaustavio rat. Mirnog razlaza u BIH nema, i ne razumijem zasto prizivate zlo?
Preporuke:
2
10
20 utorak, 29 novembar 2011 15:21
pažljivi čitalac
Čitalački i komentarišući narode, posle pažljivog čitanja nebrojeno mnogo komentara potpisanih pseudonimom 'alkar', došao sam do zaključka da njih uopšte i ne treba komentarisati, jer sam stekao uverenje da se ne radi o običnom čitaocu koji naprosto misli drugačije, nego o plaćenom profesionalcu za medijsku propagandu, spinovanje ili čak o obučenom pripadniku snaga za specijalno ratovanje. Ono što taj piše nema nikakvu unutrašnju političku logiku, javlja se često i na sve teme, kao da nije zaposlen (a očito nije penzioner) i nikada ne nastupa nikakvim argumentom, nego propagandnom floskulom direktno u mali mozak, gde leži podsvest, a ne u koru velikog mozga, gde je centar za razmišljanje. Stoga je polemika sa njim iluzorna, zametna i nepotrebna. Najbolje je ignorisati ga sve skupa. A on – neka lupeta do mile volje, očito je ionako plaćen za to.
Preporuke:
12
1
21 utorak, 29 novembar 2011 17:18
Prvo skoči pa reci hop
Da bi ovaj prijedlog prošao, potrebno je da Dodik uradi sljedeće:1. Ojača SNSD u FBiH.2. Na sljedećim izborima obezbijedi i privoli većinu Bošnjaka iz FBiH da glasaju za SNSD.3. Da na izbornim listama osigura prisustvo pogodnih Bošnjaka koji su spremni da slušaju upute iz Banja Luke kao centrale SNSD-a.4. Da pokrene proceduru u Parlamentu BiH o izmjeni Ustava BiH.5. Da poslušni izabrani Bošnjaci iz SNSD-a dignu ruku za takav Dodikov prijedlog Ustava BiH.S obzirom da Dodik nije još takvo što uspio ni u Republici Srpskoj učiniti, jer su mu vrhunac dostignuća podobnih Džerard Selman i Emil Vlajki, onda je svaki ovakav prijedlog ništa drugo do podilaženje vlažnim snovima Srba u RS-u na principu "inat politike" da malo prcne one u Teheranu, pardon Sarajevu, tj. po "slovu Dejtona" glavnom gradu i svih Srba u Bosni i Hercegovini.Dok se Srbi odriču Sarajeva i FBiH, Bošnjacima to ne pada na pamet da urade kada je u pitanju RS. Sasvim legitimno i po "slovu Dejtona".
Preporuke:
0
3
22 utorak, 29 novembar 2011 17:31
sred.bosna
pažljivi čitalac,kakav djelatnik obavještajni službi, vezano za neke komentare i njihove anonimne autore , radi se jednostavno o GL.......To su osobe koje NE ZNAJU i NE ZNAJU da NE ZNAJU, treba ih se klonuti tj. ne komentirati uopće.Hrvati u BiH tj u nametnutoj FBiH trpe poturički ZULUM koji je gori od turskog , zahvaljujući JUDAMA i islamskim plaćenicima tipa mesića i korumpiranog sanadera , a mora se ZNATI da su te spodobe od ljudi 10 god na vlasti bili u RH.Taj dvojac i njihova klika , kao i domaći ližisahani, nudiguzi i drugi istog ili sl. karaktera napravili ZLA hrvatskom narodu u BiH da ga je i previše u idućih 100 godnama je jedini spas da BIOLOŠKI ostanemo na ovom ostatku ostatka, povijesno hrvatske zemlje koja se zove Bih, jeste Dodik i Srpska zajednica i dok je god Srba u BiH biće i nas na ovom prostoru , naravno to važi i obratno.
Preporuke:
1
1
23 utorak, 29 novembar 2011 20:07
Salvador DaLi @ sred.bosna
Pozdrav

Ja sam porijeklom iz Srednje Bosne, stoga moram da repliciram na nekoliko vaših konstatacija. Prva, se tiče zuluma koji trpe Hrvati u BiH. Da vas podsjetim da su Hrvati sa tadašnjim Muslimanima vezivali zastave i time sigurno snose odgovornost za početak rata. Postavlja se pitanje, kako tadašnje rukovodstvo Hrvata nije reklo Ne Muslimanima, pa bi se automatski šanse rata znatno smanjile. Veliki pozdrav Hrvatima Mate Bobana i Hrvatima iz Kiseljaka i okoline, kod Sarajeva, koji su se borili rame uz rame se Srbima, lično sam svjedok. Drugo, pišete da je BiH povijesno hrvatska zemlja. Samo da kažem, da se danas u Kreševu kod Kiseljaka nalazi, arhitektonski, simpatičan samostan, ali iz srednjevjekovnih crkvenih dokumenata Srpske P. Crkve, tamo je bila naša eparhija, koje više nema od vremena Turaka. Zatim iz kartografija tog doba, srpsko carstvo je prelazilo rijeku Drinu duboko u teritoriju dnašnje BiH; teritorija Sarajeva, koga u to vrijeme nije bilo, pripadala je nama.
Preporuke:
4
0
24 utorak, 29 novembar 2011 20:35
Milorad Bogdanović
sred.bosna

U pravu ste.Pustimo mi "tvoga?" akademika s puškomitraljezom nek ruka do mile volje kad osjeća dragost u tome.
Srbi i Hrvati, zajedno, mogu opstati u BiH i ostvariti svoje ciljeve. To su poslednji trenutci, jer za desetak godina oni će nas brojčano nadjačati,i ponovo će postati age i begovi a mi kmetovi. Oni to i ne kriju.
Preporuke:
1
4
25 utorak, 29 novembar 2011 20:49
Peter RV
@Shooter_64
Naravno da prodaje maglu. Nasao je sponsore u Tel-Avivu pa sad misli da je na konju. Misli da je otisnuo Alijinom sinu pokroviteljstvo B.H.Levija pa sad stalno mudruje o nekim promjenama koje nekima zvuce fino za slusat, ali koje mogu kostat skupo RS-u -kad sponsoru vise ne bude potreban.
Dodik je ostao ono sto je Ricard Holbruk vec u svoje vrijeme prognosticirao- jedan politicar koji mnogo 'obecava'. I rijeku ispod sagradjenog mosta.
(Podgoricani su imali jednu izreku, podobnu za ovu priliku : 'opruzi se toliko koliko ti je jorgan dugacak'- koju ni Milo Djukanovic, kao ni Milorad Dodik-ne poznaju)
Preporuke:
2
4
26 sreda, 30 novembar 2011 09:18
alkar@pazljivi čitalac
opa lipo vi mene sjor unaprijediste ka da san van ja neki agent ko ili izraelski tajni mosadovac ili cia i kgb u jednom.a ja obični čovik koji vas bolje vidi od vas.i imam duznost i pravo govorit o vama i nama.mi smo narod koji imamo povijesnu sramotu -JASENOVAC,ja kao pripadnik tog naroda se javno sramim tih nevinih srpskih i drugih zrtava.AKO TO KAZEM ONDA IMAM PRAVO I U DRUGE UPIRAT PRSTOM KOJI SU ILI BI RADILI NOVE JASENOVCE ,SREBRENICE ITD.moji komentari nisu na stetu nijednog čovika ili drzave koji postuju druge i zele mir.ja san protiv ustasa i četnika a da komunjare ne spominjen.moj nazor je demokracija,mir,suzivot,antifasizam,antikomunizam,antimantijasizam-jer sve desno sta je dosad paradiralo balkanom je vodilo u rat.svjedok san i učesnik domovinskog rata,vas tenk mi usa u dvoriste i nisan se parja dok ga nisan istra.a do banjaluke je dosla hrvatska pjesadija,tenkovi i artiljerija a ne natoova ili njemačka.inače sam u vojno-civilnoj mirovini,sa dvi univertzitetske diplome
Preporuke:
0
0
27 sreda, 30 novembar 2011 09:32
alkar@psiho
vi bosanski hrvati se niste izborili za svoj status koji bi bio pravedan i ne na stetu drugoga,a vase teznje za pripojenju herceg bosne hrvatskoj su nas kostale i rata sa muslimanima.najveći krivac za to je desno krilo katoličke crkve,gojko šušak,mate boban i vase usijane neoustaske glave.srbi oće bosnu-vi oćete bosnu a ne shvaćate da tu postoji jedan bitan narod -bošnjaci i da se i njih nesto pita.ali i vi i srbi ste poveli vjerski rat i rat za teritorije i pripajanja matičnoj drzavi.DA JE TO VAMA USPILO JA U TAKVOJ HRVATSKOJ NEBI ZIVIO VEĆ BI VAM PLJUNIO NA NJU I OTISAO U BILI SVIT.moja hrvatska za koju san se 4 god borio s puskom u ruci je moja domovina avi imate bosnu i hercegovinu pa se komodajte i uređujte kako god oćete i ne kukajte sami kusate ono sta ste skuvali.i ostavuite se bošnjaka i srba -s njima zivite cilu povijest bosne i herc sta bi vi sad tili-pobit cili jedan narod i sa drugim koji bi vam u tome pomoga podilit bosnu.varate se bosnu niko nikad nije uspio podilit
Preporuke:
0
0
28 sreda, 30 novembar 2011 09:39
alkar@psiho
s druge strane vas zajednički rat sa srbima protiv bosnjaka bi zavrsio kao i u filmovima o plačkama-da bi manje dilili plijena i da bi sve ostalo jednome taj pobije svu ekipu sta je opljačkala.ko bi zadnji oste hrvati ili srbi da uzmu cilu bosnu i pripoje se matici?ja neću reć da je bošnjački narod cviće ali i vi hrvati i srbi mi u bosni ne mirisete-svi ste gurali svoju ratnu politiku.sad kad ste svi okrvavili ruke i niste postigli ciljeve zivite skupa i rezite jedni na druge.il se lipšo opet potucite pa ko osta osta -njemu bosna il lipšo napravite građansko ,mirno i demokratsko drustvo i zivite u miru.birajte.i nama ne kukajte-vi hercegovci i srednjebosanci niste bas na cijeni u hrvatskoj-u nas ste pokrali (vise od pola hrvatskih političara ili vojnika u zatvorima je bosansko-hercegovačkog porijekla)sve sta ste mogli-sve pod krinkom hrvatstva i katoličanstva.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner